MobilePay VISA VISA Electron Mastercard Maestro Apple Pay Google Pay

Betingelser

Blommegården V/ Annette Harpsøe 

Webshop: Blommegaarden.dk

E-Mail: info@blommegaarden.dk

 

Møllevænget 3A

7140 Stouby

CVR. 37772410

Betaling

Vi modtager betaling med VISA, mastercard, Viabill og mobilepay. Beløbet trækkes først når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes. Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt, hvis der ikke er fri fragt på ordren. Der pålægges ikke betalingsgebyr.

 

Levering

Varer der er på lager og bestilles inden kl. 14 leveres 1-5 hverdage efter dit køb. Er varen ikke på lager vil den forventede leveringstid fremgå på varen. Vi leverer varerne med GLS, PostNord og Danske Fragtmænd. Varer leveres til Danske adresser. Ved levering til Bornholm og Læsø skal der påregnes en dag ekstra. Vi levere også til udlandet. Kontakt os for at få en eksakt pris på udenlandsfragt.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende os en mail. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen, og du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder. Det skal sendes til Møllevænget 3A, 7140 Stouby. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.  Du kan også indsende en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder dit køb. Fortrydelsen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os på adressen Møllevænget 3A, 7140 Stouby, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav. Du skal selv betale for returnering af varen, med mindre du ønsker at ombytte til anden vare.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af penge

Når du fortryder, refunderer vi betalingen som er modtaget fra dig.  Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til det kort, der er benyttet under transaktionen. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en material eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på mail eller telefon. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

 


Persondatapolitik

Dataansvarlig 

Annette Harpsøe

Blommegården 

Webshop: blommegaarden.dk

E-Mail: info@blommegaarden.dk

 

Møllevænget 3A

7140 Stouby

CVR. 37772410

 

Hvilke personoplysninger vi indsamler til brug for opfyldelse af vores aftale med dig

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig

Dette betyder at vi videregiver dit navn, adresse og telefonnummer til GLS, PostNord eller fragtmand, så de kan levere pakken til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Blommegården ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Til regnskabsmæssige formål opbevarer vi både en digital og en fysisk kopi af vores fakturaer (hvor dit navn, adresse og telefonnummer fremgår), og begge dele slettes efter 5 år.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Indsigt i personoplysninger m.v.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Du skal blot sende en mail til os og oplyse dit navn og din adresse. Du kan kontakte os på info@blommegaarden.dk. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@blommegaarden.dk.

Du har mulighed for at få indsigt i hvilke informationer, der er registreret om dig, og du er berettiget til at komme med indsigelser mod vores behandling af dine personoplysninger.

Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til de behandlinger vi foretager med dit samtykke. Blot skriv til os på info@blommegaarden.dk.

Du har mulighed for at klage over vores behandling af dine personoplysninger, hvis vi ikke giver dig ret I dine indsigelser. Klagen skal sendes til Datatilsynet. Se mere på www.Datatilsynet.dk

 

Cookies
Vores system bruger såkaldte cookies.

Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer. Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken. Du er naturligvis meget velkommen til at foretage din bestilling via e-mail.

 

Hvad er en cookie?
En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk. En cookie er ikke et program, og kan ikke læse eller ødelægge data fra din computer.
Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk kan læse cookiens indhold igen. En cookie kan ikke bruges af virus eller lignende til at gøre skade på din computer.

Du kan læse mere om cookies på www.cookiecentral.com.

 

Logning og statistik
Log statistik bruges i denne butik. Vi benytter Gogle Analytics til at opsamle information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores website har haft, hvilken side de besøgende lander på, hvilken del af websitet de benytter, og hvad der eventuelt bliver købt på shoppen. I vores butiks anvendes denne data alene med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. 
Den indsamlede data gemmes i 50 måneder. Dette gøres for at kunne danne et billed af denne butiks besøgs mønster og udvikling over tid.
 
Du kan til hver en tid få fjernet al data om din færdsel på vores website, ved at skrive en meddelelse til info@blommegaarden.dk.   

 

Nyhedsbrev

Hvis du er tilmeldt vores nyhedsbrev, betyder dette at vi opbevarer dit navn og din e-mailadresse. Du kan til enhver tid framelde dig vores nyhedsbrev igennem linket i selve nyhedsbrevet, eller du kan kontakte os på vores mail: info@blommegaarden.dk.